Őrlemények, magvak reggelire?

A reggeli a nap legfontosabb étkezése! Ez tényleg így van, de nem mindegy, hogy mit eszünk reggelire: egyszerre kell, hogy tápláló legyen az a reggeli, ami energiával tölt fel minket egész napra. Valami, ami tartalmaz megfelelő vitaminokat, fehérjét, ami változatos és laktató, viszont az sem jó, ha teljesen elnehezül az ember a reggeli nyalánkságoktól.

A zabkása, a chamag és a granola ezért jó választás. A chia mag avagy azték zsálya különféle tejekbe szórva különleges zselés burkot képez, ezen keresztül pedig sűrűbbé és pudingos jellegűvé teszi a tejet. Gyümölcsökkel, mézzel ízesítve fenséges.

A granola tulajdonképpen a müzli egészséges verziója: magok – mogyoró, dió-, uffasztott rizs, aszalt gyümölcsök és lekvár kerül a natúr joghurtba, melyet szintén megbolondíthatnak az édesebb szájúak egy kis mézzel. A végeredmény egy édes, roppanós reggeli, mely bár nem tűnik elsőre laktatónak, de higgyétek el… az!

A zabkása kevésbé új, és kevésbé forradalmi, viszont annál változatosabban és egyedibben elkészíthető. Sajnos manapság úgy tűnik, hogy  a zabkása divat olyannyira elterjedt, hogy előre gyártott cukorral tömött zacsikban árulják a gyors-kását, mely sehol sincs attól a finom, házi zabkásától, melyet magadnak készíthetsz el. Ezt is készítheted csokisan, vanilliásan, gyümölcsösen, ropogósan, és talán ez az összes közül a leglaktatóbb.

No Comments

Post a Comment