vállalkozási vezető megbeszélés

A vezetés és a vállalati gyakorlat átalakítása

A vezetőkből és menedzserekből álló hagyományos struktúra már nem szolgálja jól a szervezeteket. Egyszerűen túl lassú. Sok innovatív vállalat vitatja ezt a status quót. Ezek egyszerre kínálnak az embereknek szabadságot és szakmai fejlődési lehetőségeket, amelyekre korábban nem volt példa.

Teljesen új szemmel nézik a vezetést, a döntéshozatalt, a szervezeti gyakorlatokat és struktúrákat. A közelmúltban végzett kutatások szerint a menedzserek idejük több mint felét értekezletekkel és adminisztrációval töltik, ahelyett, hogy vezetnék az embereiket és professzionálisan fejlődnének, a vállalatoknak itt az ideje, hogy átgondolt változtatásokat hajtsanak végre.

Az igazi vezetők szervesen alakulnak ki, az emberek mindig megválasztják, hogy kit engednek vezetni. A feltörekvő vezetés természetének megértése segít a kinevezett vezetőknek abban, hogy valódi vezetőkké váljanak. Természetesen könnyebb felkészíteni az embereket a sikerre, amely lehetővé teszi számukra, hogy boldoguljanak, mint megtenni, de vannak olyan lépések, amelyekkel ez megtörténhet.

Mi, emberek nagyon okosak vagyunk, amikor elkerüljük azokat a dolgokat, amelyeket nem akarunk megtenni. Üzleti környezetben ez káros hatással lehet a termelékenységre és a kreativitásra. Szükségünk van az emberek elkötelezettségére és felelősségvállalásra a siker érdekében.

Az erős vezetés a befolyáson keresztüli vezetésen múlik, nem pedig a parancsokon. A környezet, amelyben működünk, annyira összetett, és annyi új adatot és információt kell feldolgozni, hogy lehetetlen, hogy bárki is tudjon mindent. Ezért kulcsfontosságú az olyan vezetés, amely lehetővé teszi a kollektív intelligencia kihasználását.

A szervezeti pazarlás helyett értéket teremteni olyan, amit könnyebb mondani, mint megtenni, de ez az üzleti növekedés kulcsa. Sok menedzser, akivel együtt dolgoztam, panaszkodik, hogy idejük nagy részét a HR, pénzügyi folyamatok és egyéb adminisztratív feladatok lebonyolítása tölti el, ami miatt frusztráltnak érzik magukat, amiért nincs idejük az embereik és csapataik edzésére. Sokan kíváncsiak, milyen értéket teremtenek belsőleg és az ügyfelek számára.

Az üzleti életben sikeres és az emberek boldogulását segítő, egészséges szervezetek létrehozásához azt javaslom, hogy szisztematikusan fejlesszék a vezetői készségeket. Minél több ember tud vezetni, és minél több embert kapnak erre, annál jobb. A vezetési készségeket a legjobban a munkahelyen lehet elsajátítani reflexió, visszajelzés és társaival közösen. A vezetői csapatok képzése és coachingja gyorsabban hoz eredményt, mint az egyének képzése.

Kényes egyensúly van a túl sok vagy túl kevés folyamat között. A tendencia az, hogy a folyamatok idővel nehezednek, ha nem figyelünk. A vezetők munkájának arra kell összpontosítania, hogy megkönnyítse az ügyfelek számára közvetlen értéket teremtő frontemberek munkáját.