vállalkozás, kezek együtt

Hogyan indítsunk be egy vállalkozást sikeresen?

Ha egy vállalkozás beindításán törjük a fejünket, interneten keresgélve különböző hasznos tippeket és tanácsokat találhatunk, amelyek megkönnyíthetik a folyamatot.

Amennyiben elméleti síkon közelítjük meg a dolgot, a siker érdekében értelemszerűen is fontos a tervezés. Minden sikeres vállalkozás kivitelezése három lépcsőben valósul meg.

Az első lépcső a vállalkozás indítása előtti tervezést foglalja magában, amit Prelaunch időszaknak nevezünk. Ez a megfelelő alapozásról szól, ugyanis nem elég elvégezni csupán a szükséges papírmunkát, ehhez logikus és hozzáértő tervezés szükségeltetik. Rengetegen beleugranak új vállalkozások létesítésébe megfelelő tervezés nélkül, emiatt pedig sajnos elbuknak, mert vállalkozást működtetni bizony nem egyszerű feladat.

A második lépcső a tervezés után maga a vállalkozás konkrét elindítása, avagy a nagybetűs Launch. Ez rendkívül izgalmas lépés, amikor a szorgalmas tervezést végre gyakorlattal válthatjuk fel. Nyilván itt is rengeteg hibát követnek el a vállalkozók, azonban a megfelelő felkészülés után már nagy eséllyel elkerülik a végzetes döntéseket, így a hibákból tanulva, az előnyükre fordíthatják a tapasztalatokat.

Hármas felosztásunkban az utolsó lépcsőt a Growth, azaz a növekedési időszak adja. Ekkor már a vállalkozás mondhatni sínen van, és egyre több profitot termel. Azonban nem elhanyagolható az előző két lépés sem ehhez, amiket a legtöbb vállalkozó szíve szerint átugrana, hogy egyből nagymenő, nyereséges vállalkozás tulajdonosa legyen. A vállalkozás működtetése tehát egy művészet, amelynek megvannak a maga lépései, így a megfelelő eredmény elérése érdekében a „Lassú víz partot mos” jellegű türelmes magatartás a kifizetődő.